Fabien Baumann (Critic de film)
Criticul de film Fabien Baumann scrie din 2002 pentru prestigioasa revistă de cinema franceză „Positif”, din al cărei comitet redacțional face parte din 2004.
A coordonat mai multe dosare și numere speciale ale mensualului din Lyon, în care i-au apărut numeroase studii, recenzii și ample interviuri cu cineaști.
Din 2013, predă estetica și istoria cinematografului la Conservatoire Libre du Cinéma Français (CLCF) din Paris.
A fost formator pentru profesori de liceu din capitala Franței și din provincie în cadrul unor programe de educație cinematografică.
Timp de șapte ani (2013-2019) a fost consilier de programe pentru France 2 Cinéma, în special în domeniul comediei. Este membru al Sindicatului Francez al Criticii de Cinema din Franța (SFCC).
Pasionat și de sport, a publicat mai mult volume despre fotbalul francez și depre competiția ciclistă Turul Franței, la editurile L’Équipe, Marabout, Solar și Calmann-Lévy.
Rinio Dragasaki (Regizor, Scenarist)
Rinio Dragasaki este scenaristă și regizoare de film. A studiat film la Atena și a absolvit masteratul de documentar și societate de la „Escuela Superior de Cine y Audiovisual” (ESCAC, Barcelona).
De atunci a activat în cinematografie, televiziune și publicitate.
A scris și regizat patru scurtmetraje și un lungmetraj.
Scurtmetrajul ei „Dad, Lenin and Freddy” a fost selecționat în numeroase festivaluri internaționale, precum Clermont-Ferrand, São Paulo, Chicago, Edinburgh etc., obținând mai multe distincții.
A fost declarat Cel mai bun scurtmetraj al Academiei Elene de Film și a primit trei premii la Festivalul de Scurtmetraj de la Drama, inclusiv Silver Alexandros.
„Schoolyard”, următorul ei scurtmetraj, a avut premiera la Berlinală și a fost de asemenea unul dintre cele cinci filme nominalizate pentru Cel mai bun scurtmetraj la Premiile Academiei Elene de Film. A fost selecționat în multe festivaluri internaționale de film (Guanajuato, Edinburgh, Dresden, Brest etc.) și a obţinut distincții pentru limbajul său experimental.
Lungmetrajul ei de debut, „Cosmic Candy”, a avut premiera mondială la Fantastic Fest (Austin, Texas), fiind apoi selecționat în festivaluri de film precum Sitges, Salonic și Los Angeles Greek Film Festival. A câștigat premiile pentru Cel mai bun regizor debutant și Cele mai bune efecte speciale și inovație cinematică la Premiile Academiei Elene de Film.
În prezent își dezvoltă al doilea proiect de lungmetraj, „Panhellenic”.
Cristian Lolea (Compozitor)
Cristian Lolea este unul dintre acei compozitori prolifici care reuşesc să abordeze cu succes şi într-o manieră originală zone muzicale de facturi foarte diferite, de la muzică de avangardă până la pop-rock.
A început să scrie muzică de film în 2004, atunci când regizorul Gheorghe Preda l-a ales pentru a compune muzica lungmetrajului său „Îngerul necesar”.
De atunci, Cristian Lolea scrie muzică de film în mod frecvent, lucrând cu regizori precum Andrei Gruzsniczki, Adina Pintilie, Dan Pița, Doru Nițescu, Marian Crișan, Ionuț Teianu, Dragoș Turea și Ivan Ostrochovský.
Abordările sale acoperă o paletă foarte diversă, de la teme extrem de minimaliste (aşa cum se întâmplă în „Breakdown”), până la o muzică foarte complexă (ca în „Îngerul necesar” – un fusion între muzică simfonică, industrială şi electronică).
Pentru muzica sa de film, a fost distins cu numeroase premii, printre care Premiul „Georges Delerue” la Film Fest Gent și Premiul pentru muzică originală la Festivalul Internațional de Film de la Saint-Jean-de-Luz (în 2020, pentru „Servants”), Premiul Uniunii Cineaștilor din România (în 2015, pentru „Carmen”, și în 2016, pentru „Orizont”), Premiul Gopo (în 2008, pentru „Îngerul necesar”) și Mențiune specială pentru muzică originală la Gala Cineaștilor din Republica Moldova (în 2020, pentru „Grădina sovietică”).
Aleksandra Zhukova (Scenarist, Producător)
Aleksandra Zhukova este scenaristă, producătoare de film și directoare de programe a unor festivaluri. În 2009 a absolvit Institutul de Cinematografie Gherasimov, specializarea scenaristică.
A fost director de programe pentru mai multe festivaluri de film, precum „Amur Autumn” (Blagoveșcensk, Rusia), „Open Place” (Letonia) și „Alliance” (Georgia). A făcut parte din juriilor unor festivaluri diverse.
A câștigat premiul pentru scenaristică al Festivalului de Literatură și Film de la Gatcina (Rusia).
În 2017 a debutat ca producător de film, cu documentarul „Naked Life” despre artistul contemporan rus Piotr Pavlenski, premiat la festivaluri din Rusia, Polonia, Letonia etc.
În 2020 a devenit producătoarea omnibusului internațional „BorderLine”, realizat de regizori tineri în cadrul școlii de film „Alliance”.
A scris scenarii pentru scurtmetraje și filme de televiziune. „Puppetry” este filmul cu care debutează ca scenaristă de lungmetraj.
Ada Condeescu (Actriță)
Actrița Ada Condeescu a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC) din București.
A debutat cu rol principal într-un lungmetraj cu filmul „Eu când vreau să fluier, fluier” (2010), în regia lui Florin Șerban, selecționat în competiția Festivalului de la Berlin.
A mai colaborat cu regizori precum Cătălin Mitulescu, Bogdan Mustață, Jasmila Žbanić, Markus Mörth, Fateme Ahmadi și Antonio Pisu.
Pentru rolul din „Loverboy” (2011) a fost premiată la Festivalurile de la Sarajevo și Vilnius.
În 2013 a primit trofeul Shooting Stars la Festivalul de la Berlin.
În 2016 și-a vernisat prima expoziție individuală de fotografie.
A făcut parte din juriile unor festivaluri internaționale de film din Polonia, Bulgaria, Bosnia-Herțegovina și Belgia.